[vc_row full_width=”” parallax=”” parallax_image=”” row_fullwidth=”” row_vertical_center=”” row_fullheight=”” row_zero_column_space=”” bg_parallax=”off” bg_scroll=”” bg_slider=”off” bg_video=”off” bottom_button=”off” bottom_button_color=”#222222″][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]
برای افزایش کیفیت لاستیک،کیفیت غلتک فلزی برای استفاده در شرایط مختلف بسیار مهم می باشد.استفاده از ساختار و مواد نامناسب باعث بروز مشکلات جدی می گردد.بطور کلی لوله های مورد استفاده از جنس فلز می باشد اما جهت استفاده در موارد خاص از لوله هایی با جنس فولاد ضد زنگ، آلومینیوم و پلاستیک نیز استفاده می شود
از مواردی مانند (CFRP پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن) همچنین جهت ساخت سیلندر لاستیکی برای موارد خاص مانند غلتکهایی با وزن سبک مورد نیاز بطور گسترده استفاده می شود.
ساختار غلتک فلزی
ساختارهای معروف در ذیل ذکر شده است:
1. نوع تک فلنچی
2. نوع یکپارچه
3. نوع دو فلنچی
4. نوع چرخشی
جنس غلتک های فلزی |
بطور عمومی از فلز جهت تولید مغزی غلتک ها استفاده می شود
انتخاب مواد مناسب باعث بهتر شدن عملکرد غلتک ها میگردد.جدول نشان داده شده مواد مورد استفاده در شفت،فلنچ وسیلندررا معرفی می کند .
شفت |
فلنچ | سیلندر |
· فولاد کربن دار · فولاد ضد زنگ · فولاد کروم-مولیبدن · آلومینیوم · فولاد آ لیا ژ دار |
· فولاد نورد کاری · فولاد ضد زنگ |
· آلومینیوم · لوله فولاد ضد زنگ · لوله فولادی کربن دار · لولهCFRP |
1. بالانس غلتک |
ماشین آلاتی ثابت ( بدون تغییر) هستند که جهت بهبود درعملکرد مشکلات ناشی از غلتکهای غیر بالانس بکار می روند.
به عنوان مثال : لرزش،صدا، فرسودگی زود هنگام یا طاقان ها، مغزی، چرخ دنده ها، آسیب زود هنگام غلتک لاستیکی و ماشین آلات. این مشکلات به دلیل عدم بالانس غلتک در افزایش سرعت غلتک و افزایش سریع نیروی گریز از مرکزمی باشد
روشهای زیر برای تنظیم کردن غلتک غیر بالانس می باشد
1.بالانس استاتیک:
بالانس ثابت نشان دهنده برابری توزیع نیرو اجزاء غلتک می باشد، بالانس بودن غلتک با مشاهده بررسی می گردد. اگر غلتک بر روی لبه تیز حرکت کند همانطور که در طرح زیر نشان داده شده با اضافه کردن وزنه به قسمتهای سبکتر و با سبک کردن قسمتهای سنگین تر اصلاح می گردد.
2.بالانس دینامیکی:(توازن پویا)
بالانس دینامیکی چرخاندن غلتک نامیده می شود.وزن غیر بالانس توسط نیروی گریز از مرکز در نتیجه عدم توازن را در قسمت غیر بالانس بصورت دقیق نشان می دهد برای اصلاح در بالانس دینامیکی دقیق سطح غلتک به360قسمت مساوی تقسیم شده وتنظیم وزن مناسب در قسمتهایی که عدم توازن وجود دارد انجام می شود.
نکات قابل توجه دیگر:
1.روی سطح سیلندر بسته به نوع روش اتصال فرایندهای مختلفی انجام می شود:
الف:برای اتصال با لاستیک ابونیت:مارپیچی با زاویه12تا14و عمق (mm25( وmm)5/0)
ب: اتصال با عامل چسب:سطح تمام شده
2.غلتکهایی با قطر بیشتر از mm200باید رزوه به اندازه mm5 یا بیشتر دور تا دورشفت برای چسبندگی موثرتر
وکارایی بیشتری داشته باشند
3.بالانس غلتک بطور قابل ملاحظه ای مهم می باشد.
وزن مورد نظر جهت بالانس –تعداد چرخش غلتک * برای غلتک های صنایع کاغذ سازی و فیلم درجه بالانس معمولا( G 3-6) در سرعت چرخش کمتر از M/min 400 * برای غلتک ها یی که سرعت گردش آنها بین 1500-400 دور در دقیقه می باشد درجه بالانس معمولا( G5-2 ) می باشد |
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
دیدگاهتان را بنویسید